پاورپوینت تاریخچه کامپیوتر (از چرتکه تا کامپیوتر)

دسته بندي : جزوات درسی و مقالات » کامپیوتر
مشخصات فایل:
پاورپوینت تاریخچه کامپیوتر (از چرتکه تا کامپیوتر) 
قالب بندی: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 17


بخشی از پاورپوینت:
تاریخچه کامپیوتر (از چرتکه تا کامپیوتر)
بدون شک دنیایی که امروز ما در آن زندگی می کنیم توسط کامپیوترها اداره می شود. البته در هر کشوری میزان نفوذ کامپیوترها بسته به فرهنگ و تکنولوژی مورد استفاده در آن کشور متفاوت است. به طور مثال در کشوری چون ایران که کشوری در حال توسعه است شاید بتوان بسیاری از کارها را به راحتی بدون استفاده از کامپیوتر انجام داد، به دلیل اینکه هم از نظر تکنولوژی و زیرساخت های مورد نیاز استفاده از کامپیوترها به حدی که باید نرسیده ایم و هم اینکه فرهنگ استفاده از کامپیوتر در کشور ما به درستی جا نیفتاده است و اکثر جوانان که بزرگ ترین قشر استفاده کننده از کامپیوتر را تشکیل می دهند به جای استفاده از کامپیوتر و اینترنت در جهت افزایش آگاهی ها و اطلاعات بیشتر به بازی و چت می پردازند.با این حال مشخص است که روزبه روز به کارایی کامپیوتر و اینترنت در ایران بیشتر پی برده می شود و می توان روزی را تصور کرد که حتی در دورافتاده ترین مناطق ایران هم هر فردی می تواند به کامپیوتر و اینترنت دسترسی پیدا کند اما وضعیت کشورهای پیشرفته دنیا در مورد استفاده از کامپیوتر کاملاً متفاوت با ایران است.
در کشورهایی چون آمریکا، ژاپن، آلمان و... کامپیوترها همه مشاغل را در اختیار خود گرفته اند و مردم این کشورها حتی یک روز را نمی توانند بدون استفاده از کامپیوتر سپری کنند. کامپیوترها با تمام خوبی ها و بدی هایی که دارند دنیا را تسخیر کرده اند و حتی در ساده ترین جاها همچون سوپرمارکت ها نیز کامپیوترها حرف اول را می زنند. اما ممکن است بسیاری این سئوال را در ذهن خود داشته باشند که منشا و سرچشمه این تکنولوژی چیست؟ مطمئناً برای درک بهتر کامپیوتر و کارایی آن که در زندگی امروز و فردای بشر نقش اساسی دارد نخستین قدم این است که سیر تکاملی این تکنولوژی را بررسی کنیم. شاید باورتان نشود، اما می توان گفت کامپیوترها از پنج هزار سال پیش مورد استفاده قرار می گرفتند.
انسان هایی که در آن زمان زندگی می کردند برای انجام محاسبات خود «چرتکه» را اختراع کردند که امروزه هم در بسیاری از نقاط ایران از آن استفاده می شود. این اختراع اجازه می داد تا محاسبات ریاضی خود را با عقب و جلو بردن چند مهره بر روی چند میله انجام دهند. تجار و بازرگانان اولیه برای خرید و فروش و معاملات خود از چرتکه استفاده می کردند. استفاده از چرتکه تا زمان اختراع کاغذ رواج داشت اما پس از آن به دلیل اینکه مردم به خصوص در اروپا از کاغذ و قلم برای انجام محاسبات خود استفاده می کردند از محبوبیت چرتکه در بین مردم کاسته شد و روزبه روز بیشتر به فراموشی سپرده شد.
و . . .
دسته بندی: جزوات درسی و مقالات » کامپیوتر

تعداد مشاهده: 6387 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:1,199 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 17 اسلاید و قابل ویرایش.