پاورپوینت استاندارد حسابرسی شماره56 رویدادهای پس از تاریخ ترازنامه

دسته بندي : جزوات درسی و مقالات » حسابداری
دانلود پاورپوینت با موضوع استاندارد حسابرسی شماره56 رویدادهای پس از تاریخ ترازنامه،
در قالب ppt و در 13 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
رویدادهای پس از تاریخ ترازنامه، یعنی رویدادهایی که بین تاریخ ترازنامه و تاریخ گزارش حسابرس رخ می دهد ، و حقایق شناسایی شده پس از تاریخ گزارش حسابرس را نیز در بر می گیرد.
این رویدادها به جهت تاثیر احتمالی بر صورتهای مالی مورد توجه حسابرس می باشند.
استاندارد حسابداری شماره 5 با عنوان ” رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه  “ نحوه برخورد با رویدادهای مساعد و نامساعد واقع شده پس از تاریخ ترازنامه در صورتهای مالی را توصیف ، و آنها را به دو گروه زیر طبقه بندی کرده است :
        ••  رویدادهایی که شواهد بیشتری را درباره شرایط موجود در تاریخ          ترازنامه فراهم می کند که در این صورت تعدیل صورتهای مالی          ضروری است .
        ••  رویدادهایی که بیانگر شرایطی است که پس از تاریخ ترازنامه ایجاد          شده است ، در صورتی که افشا نشدن آنها تاثیر منفی بر امکان          ارزیابی و تصمیم گیری صحیح بگذارد ، افشای رویدادهای مذکور          در یادداشتهای توضیحی صورتهای مالی ضروری است.

شرح کلی مسئولیتهای مدیریت و حسابرس
حسابرس برای شناسایی رویدادهایی که در حد فاصل تاریخ ترازنامه و تاریخ گزارش حسابرس رخ داده و ممکن است مستلزم تعدیل صورتهای مالی یا افشاگری در آن باشد باید روشهای حسابرسی لازم را به منظور گردآوری شواهد کافی و مناسب به اجرا درآورد.
حسابرس مسئولیتی در قبال اجرای روشهای حسابرسی و پرس وجو درباره صورتهای مالی پس از تاریخ گزارش خود ندارد.
مسئولیت آگاه کردن حسابرس از رویدادهای موثر بر صورتهای مالی که در فاصله  بین تاریخ گزارش حسابرس و تاریخ انتشار صورتهای مالی رخ می دهد، به عهده مدیریت واحد مورد رسیدگی است.
اگرچه پس از انتشار صورتهای مالی حسابرس نسبت به پرس وجو  در باره صورتهای مالی مسئولیتی ندارد ، اما  اگر حسابرس  پس از انتشار صورتهای مالی از رویدادهایی آگاه شود که در تاریخ گزارش حسابرس وجود داشته ، و آگاهی وی از آن رویدادها می توانست  بر صورتهای مالی تاثیر بگذارد ، آنگاه حسابرس مسئولیتهایی پیدا خواهد کرد.
با توجه به نکات مذکور ، تاریخ گزارش حسابرس ، مقطعی حساس برای تعیین مسئولیت حسابرس در قبال رویدادهای پس از تاریخ ترازنامه است.
و . . .
دسته بندی: جزوات درسی و مقالات » حسابداری

تعداد مشاهده: 7124 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:45 کیلوبایت

 قیمت: 54,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 13 اسلاید، قابل ویرایش.