گزارش كارآموزي نيروگاه گازي

دسته بندي : کاراموزی و مشاغل » مهندسی برق
دانلود گزارش کار آموزی نيروگاه گازي
در قالب فایل word و قابل ویرایش ، متشکل از 39 صفحه

بخشی از محتوای گزارش کاراموزی ::

فصل اول
1-    تاريخچه و نقش واحدهاي گازي در صنعت برق
بعد از جنگ جهاني دوم مطالعات زيادي بر روي توربين گاز صورت گرفت .يكي نقش توربين گاز در صنعت هواپيمايي و ديگري نقش آن در شبكه هاي برق . با آنكه اصول در هر دو جا يكي است ولي تفاوتهاي بسياري در استفاده از توربين گاز در موتورهاي جت با توربين هاي زميني وجود دارد . در موتورهاي هواپيما مسائل وزن ، تحمل قطعات بكار رفته ، قابليت مانور و غيره داراي اهميت است . ولي در توربين هاي زميني مسائل طول عمر ، راندمان بيشتر و اصولاً مسائل اقتصادي را مي توان در نظر گرفت .
در صورتي كه براي موتور هواپيما اولويت اول مسائل فني و طراحي است و بعد مسائل اقتصادي مطرح است .
بدون شك بزرگترين استفاده از توربين گاز در زمينه توليد نيروي محركه هواپيما جت بوده است .
مهمترين نقطه عطف در اين توسعه اولين موتور آزمايشي «واتيل» در سال 1937 بود . بعد از آن تاريخ توربين هاي گازي به علت زيادتر بودن نسبت قدرت به وزنشان (kg/kw) بطور كامل جايگزين موتورهاي رفت و برگشتي شدند .
در اولين روزهاي طراحي توربين گاز دو سيستم قابل استفاده مطرح بود . يكي احتراق در فشار ثابت و ديگرري احتراق در حجم ثابت . از نظر تئوري راندمان حرارتي احتراق در سيكل حجم ثابت بزرگتر از سيكل فشار ثابت است اما مشكلات مكانيكي نيز خيلي زيادتر خواهند شد . با اضافه كردن حرارت در حجم ثابت شيرها بايد بطور كامل اتاق احتراق را از كمپرسور جدا كنند.
به اين ترتيب احتراق متناوباً انجام مي شود ، كه با كار يكنواخت توربين منافات دارد . در ضمن طراحي مكانيكي توربيني كه تحت اين شرايط اقتصادي كار كند مشكل است .گرچه كوششهاي موفقيت آميزي در آلمان طي سالهاي 1908 تا 1930 براي ساخت توربين هايي از اين نوع انجام شد ، ليكن توسعه سيستم با حجم ثابت ادامه نيافت و با توجه به اينكه در توربين هاي گازي با فشار ثابت احتراق يك فرآيند مداوم است كه در آن نيازي به شير قطع كننده نيست بسيار زود مورد قبول واقع شد ، كه سيكل ها با فشار ثابت امكانات بيشتري براي توسعه دارند .
توربين گازي در اواخر دهه 50 قرن بيستم به عنوان توليد برق در شبكه ها مورد استفاده قرار گرفت . در سال 1956 در حدود 5/1 % برق توليد شده در جهان توسط توربين گاز صورت گرفت . در صورتيكه در سال 1976 اين مقدار به عنوان 5% رسيد كه طي بيست سال افزايش قابل ملاحظه اي را نشان مي دهد . در حال حاضر حدود 25% توليد برق كشورمان توسط واحدهاي گازي انجام مي پذيرد.
دسته بندی: کاراموزی و مشاغل » مهندسی برق

تعداد مشاهده: 20492 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 39

حجم فایل:25 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش ، متشکل از 39 صفحه