انواع بیماری ها

دسته بندي : مباحث رشته ها » بهداشت
دانلود فایل بررسی انواع بیماری ها
در قالب فایل word و متشکل از 55 صفحه قابل ویرایش


التهاب پانکراس (پانکراتيت):

التهاب پانکراس ناشي از خود هضمي بافت آن توسط آنزيم‌هاي پانکراس مي‌باشد. علايم پانکراتيت ممکن است به صورت دردهاي مداوم يا متناوب در ناحيه فوقاني شکم احساس شوند (علايم در صورت غذا خوردن تشديد مي‌شود). اين علايم که تهوع، استفراغ، اتساع شکم و اسهال چرب مي‌باشد، علل گوناگوني دارد؛ از جمله الکليسم مزمن، بيماري‌هاي مجاري صفراوي، سنگ کيسه صفرا،  مصرف بعضي از داروها، بعضي از عفونت‌ها و ... .

براي درمان پانکراتيت، استراحت لازم است. طي حملات حاد بيماري، نبايد هيچ ماده غذايي خورده شود.

پانکراس آنزيم‌ها و مواد ديگري ترشح مي‌کند که مستقيماً وارد محيط روده شده و به هضم پروتئين، چربي و کربوهيدرات کمک مي‌کنند.

براي آب‌رساني به‌بيمار از تزريق داخل وريد، استفاده مي‌شود. بعد از کنترل درد و تهوع و استفراغ در بيمار،رژيم بايد متناسب با تحمل بيمار به سوي مصرف غذاهاي آسان هضم و کم چرب گرايش يابد. اگر مواد غذايي در شش وعده مصرف شوند، قابل تحمل‌تر خواهند بود. وقتي فرد بيمار اجازه غذا خوردن يافت، ممکن است مکمل ياري با آنزيم‌هاي پانکراس براي درمان اسهال چرب ضروري باشد.

جراحي پانکراس:

عمل جراحي که اغلب براي درمان سرطان پانکراس صورت مي‌گيرد، شامل برداشتن پانکراس و دوازدهه است. ناتواني ناقص يا کامل پانکراس، متناسب با وسعت قسمت برداشته شده از آن است. اکثر بيماراني که تحت عمل جراحي پانکراس قرار مي‌گيرند، در معرض خطر کمبود ويتامين و مواد معدني قرار دارند. براي اين بيماران، بايد مکمل دهي ويتامين‌ها انجام ‌گيرد.

* مطالب مرتبط:

 - کبد و بيماري هاي آن
 - کيسه صفرا و بيماري هاي آن

نقش وراثت در بروز عارضه واريس وريدهاي پا وراثت در بروز عارضه واريس وريدهاي پا دخالت دارد نتايج مطالعات اخير پژوهشگران اسكاتلندي بيانگر آن است كه ابتلا به واريس وريدهاي پا در افرادي كه يكي از وابستگان درجه يك آنها به بيماري واريس وريدهاي پا دچار بوده است بيش از سايرين است. نتايج بررسيهاي محققان دانشگاه ادينبرا روي 1566 فرد 18 تا 64 سال حاكيست افرادي كه يكي از وابستگان نزديك آنها به بيماري واريس وريدهاي پا دچار بوده است بيش از سايرين درمعرض ابتلا به اين بيماري قرار دارند همچنين ابتلا به اين عارضه با طول قد افراد نيز در ارتباط است مشروح اين پژوهش در تازه ترين شماره نشريه اپيدميولوژي باليني به چاپ رسيده است.

تواناييهاي شگفت مغز انسان مغز افراد حتي در سنين سالمندي نيز قدرت بازتواني خود را دارد. پژوهشگران دانشگاه ايلنيويز بتازگي با استفاده از روش هاي تصوير برداران و بررسي بافت مغز گروهي از سالمندان مبتلا به بيماري هاي مغزي مانند ام اس يا سكته هاي مغزي دريافتند بافت مغز حتي در سنين سالمندي نيز با بهره گيري از سلول هاي بخش هاي ديگر مغز , وظايف سلول هاي از دست رفته را از سر مي گيرد. اين در حالي است كه پيش از اين تصور مي شد بافت مغز تنها در سنين كودكي توانايي تطابق با آسيب هاي ايجاد شده در اين بافت را دارد. پژوهشگران اميدوارند با بررسي ساز و كار دقيق تطابق مغز با آسيب هاي ايجاد شده در اين بافت , به روش هاي موثري براي درمان هر چه سريعتر اين ضايعات دست يابند.
و بررسی انواع بیماری های دیگر
دسته بندی: مباحث رشته ها » بهداشت

تعداد مشاهده: 20429 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 55

حجم فایل:85 کیلوبایت

 قیمت: 27,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود فایل بررسی انواع بیماری ها
    در قالب فایل word و متشکل از 55 صفحه قابل ویرایش